40 dagen dank dag 22

10-03-2021

    40 dagen dank dag 22

    "Je kan het Koninkrijk van God vergelijken met een man die zaad zaait. Dan gaat hij slapen en staat weer op, dag na dag. Intussen komt het zaad op. Het groeit, zonder dat de man weet hoe." Markus 4:27

    Middenin deze 40 dagen van dank, is het vandaag Biddag: In de Middeleeuwen werden regelmatig zogeheten 'bededagen' gehouden. Als er iets extreems was gebeurd, zoals een oorlog of een ramp, dan werd er een dag lang niet gewerkt, maar gebeden. Klinkt heel actueel...

    Ik ben dat 40 dagen boek aan het lezen, krijg je vast nog wel meer over te horen.. het hoofdstuk dat ik nu lees gaat over in actie komen.

    100% van de gebeden die we niet bidden, wordt door God niet verhoord..

    Vandaag is het Biddag. Ik zou je willen uitdagen om er vandaag alvast Dankdag van te maken. Dank God voor wat Hij gaat doen. Bid voor jezelf, je gezin, je dorp of stad, de regering.. en dank God voor Zijn wonder.

    Gisteren heb ik samen met een collega inkopen gedaan voor de Book-Inn. Niet omdat we zoveel verkocht hadden, maar omdat we klaar willen staan voor de verkoop die gaat komen. In de volle verwachting dat God gaat ingrijpen, hebben we nu geïnvesteerd, voorraden aangelegd.

    De tekst bovenaan: Wij zaaien en we zien verwachtingsvol uit hoe God het zaad gaat laten groeien.

    We zijn dankbaar dat we de afgelopen periode doorgekomen zijn, dat de winkel nog bestaat, dat we de huur en kosten kunnen betalen. Maar om onze plek in Zeewolde te blijven behouden is er meer nodig. We zouden bij de pakken kunnen neerzitten en mopperen op de maatregelen maar we kunnen ook verwachtingsvol ons voorbereiden op Zijn wonder. Weet je wat ook zo leuk is? De emotie "verwachtingsvol uitzien" voelt ook veel lekkerder dan "bij de pakken neerzitten". Ik weet wel welke ik kies!

    Waar zie jij verwachtingsvol naar uit? Dus waar ga je voor bidden? Wat leg je in de handen van God? Ik moest ook nog denken aan de tekst " zoek eerst het koninkrijk van God..."

    We kunnen overal voor bidden maar niet alles zal verhoord worden. Het is geen "ik doe iets en nu moet God iets..". God vraagt dat we Hem zoeken, en de tekenen zullen ons volgen. Dat vraagt soms lef, geduld, actie van onze kant, stappen op het water, en verwachtingsvol uitzien naar Gods oplossing.

    Heel veel zegen vandaag!


    Doe je mee?

    Deze 40 dagen stellen we samen met jou op! Pak een schriftje, je mobiel, maar schrijf het op! Heb je iets moois meegemaakt? Ook jouw stukje kan een dag van de 40 dagen worden! mail ons!

    Wat staat er in je stukje?

    • Waar ben je vandaag dankbaar voor

    • Welke bijbeltekst past daarbij

    • Heb je een foto erbij? Graag!


    Mijn stukje:

    Tot morgen!

    Team Ladies

    Copyright (C) 2021 Ladies United. All rights reserved.